New South Park Game Gets Harder If You Play A Black Character

Source : New South Park Game Gets Harder If You Play A Black Character

South Park: The Fractured But Whole’s difficulty slider will change player’s skin color. As reported by Eurogamer, the game’s character creator will have an effect on gameplay, altering how NPCs respond and affecting how much money characters will make.

Read more…

Read more

  • Comment: 0

Twitter comment(325)

New South Park game gets harder if you play a black character:
1442 2566 Kotaku(@Kotaku) - Sep 7
in case you care, I hate this idea. using black folks’ burdened experiences as a wannabe-edgy punchline is just no…
This is some genius social commentary
That's... an idea that would probably turn out better in the hands of literally any other property.
Clever, but you know if this was an indie dev staffed by people of color instead of the South Park bros, post-gator…
One of the best things I've ever seen
Haters gonna hate but I love this idea :D
That's pretty hilarious. 😆
Oh man die haben sie doch nicht alle xD
South Park: The Fractured But Woke.
god please dont give south park woke points
of fucking course XD
This is the least funny thing even for South Park's already low standards of "comedy"
It's hilarious to me that the majority of people getting offended over this are white.
Jesus Titty Fucking Christ. South Park is keeping it EXTRA real.
Oh god here comes a storm worse than Irma.
Quite like real life.
I swear you'll get idiots calling the makers of South Park sjws over this
isso sim é uma puta critica social foda
Cara, que genial isso. South Park toca na ferida sem dó! Vai causar polêmica? Vai. Mas achei a crítica muito válida.
Holy shit, can I give this game a 10 already? XD
The only problem I have with this is that it kinda limits character customization for the sake of a rather lame jok…
This is great lmao
okay thats pretty damn funny, admit it
They are next-level genius.
At first I was like "BULLSHIT" but then I was like... yeah sounds accurate. Issue is, most players won't get it.
I'm crying 😂 😂
LOL wow. Hilarious.
Hey @_SrPelo_
Wegen diesem schwarzen Humor liebe ich South Park einfach.
Pre-ordené este juego en junio 2016, se retrasó varias veces y sale hasta diciembre. Con esto ya valió la pena.
I'd rather laugh than cry in the face of facts. @SouthPark you still do it!
This game goat already
これ貼られてる動画見てみたんだけど、難易度選択の画面に行った時の白人2人の反応が「オ、オーー……」ってすごい微妙な反応でめっちゃ面白かった
Super interesting.
🤣🤣🤣
WTF, they can't do this.
This fucking brilliant and hilarious
@iheartfatapollo holy shit. After all these years, they still got it
I'm dying laughing at the genius of this.
This is my kind of humour!
Proud and honored to be the most divisive thing on the internet today
Ok so has South Park just gotten to the point where they really dont care how insensitive they are Because this is…
Bruh...I can't😂😭😭
Read the article and honestly this is a fucking awful idea
Went from a maybe to a Day One purchase with one sentence.
Finde es echt lustig wie Leute sich davon angegriffen fühlen
Rapaz, isso vai dar uma treta, sorte que eles cagam pra isso :D
Best 2017 video game
@IfIWereMagneto @MforMaverick 😂
HA! Sublime, @SouthPark, sublime.
south park sendo south park
It doesn't surprise me that this is how they handle difficulty. Also, kudos to them for having gender options beyon…
South Park have always tested peoples boundaries - some will say it's just trivialising issues some that it's genius
@alien_oxo 😂😂😂😂
It's a south park game, did you expect them not to touch this issue?
Fuck now I gotta pre order it
Just like in real life.
giga woke ça
@DontBeLikeRyan just made South Park relevant again #Day1s
This little joke by South Park is reopening some old and dumb arguments about other games, like Mass Effect Androme…
A lot of people hate this idea, I think it kinda awesome in a way. there is a lot of truth to it as well.
Going to reiterate that this is just brilliant. South Park is forever on top.
Das ist einfach zu geil xDDDD
@Senseb2511 Tout le monde en parle '-'
I'll fix your shitty title : "New South Park changes the skin color of your character depending on the difficulty…
i love girls who don't beat around the bush.
People seem to forget that the entire point of South Park is to humour you *and* offend you.
South Park woke af
KKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK
Reminds me of intro to Ja Rule's "Its Murder": "As long as U black,Ur life gon b a hustle. I wuldnt even wanna be w…
es que se las ven negras :v
"altering how NPCs respond and affecting how much money characters will make." funny/sad thing is its just the trut…
Le prochain jeu #SouthPark sera plus dur si votre personnage est noir XD
@RedGunner420
soon: gaters shitting trousers
LOL @ToR_AM
Bicho eu amo tanto South Park
When art imitates life.
@Sric360 this is funny as all hell
lmfao my difficulty is damn near very hard
Damn.... I had an idea for a game about shoplifting where this would be a mechanic
サウスパークの新作ゲームはキャラクターメイクで「肌の色」を黒くすると「難易度」が高くなるらしい。
At first I was like "BULLSHIT" but then I was like... yeah sounds accurate. Issue is, most players won't get it.
Como la vida misma
Oh boy I can't wait for people to pretend south park is woke again
beautiful
This is some legitimately funny, poignant social commentary.
Never change Matt & Trey 😂
Hoooly shit
All of this yes sp
Like the policeman who said "don't you know? We only kill black people", don't be offended at the statement, be off…
The new South Park game looks like it is nailing it with social commentary
サウスパークのゲームで、薄い色の肌のキャラは簡単で、濃い色のキャラ(黒人)は難しいらしい。ただし戦闘が難しくなるということはないとのこと(他の面で影響があると言ってる)
When the mountain dew bro ego forces players to play as a black person>>>
Probably the smartest game mechanic of all time.
Mais non! xD Hey, c'est signé South Park.
South Park has balls. Hairy moose wang balls. And they have made their move in a ballsy way.
It's always been a struggle. We just gotta grind and finess
How should i feel about this?
اممم يعني عنصرية ؟ ما فهمت الفكرة الصراحة
serio q tem gente abismada com isso? South park galerinha
OOOOOOOOHHHH cant wait for this game
LMAOOOOOOO This is pure gold
Naw they wild for this
これは酷いwww
People are getting triggered over the next #SouthPark... so you're ok with SOUTH PARK'S on tv yet not in a game…
Love South Park, hate this. I hardly ever get to play a black character, so when I do, I'm not looking for a remind…
....Nigga... @wakandanqueen
Only South Park would push this 😂😂
Ouh la la ça choque, outré. On va pas se mentir mais c'est Matt Stone et Trey Parker ils en ont rien à foutre
Oh my god the social commentary is golden! jfc.
I love South Park even more now
I am absolutely that gamer who likes my avatar to be a themed version of me. I also like to play on easy and normal…
WTf? Das ist hart, wenn's stimmen sollte O.o
😂😂😂😂😂😂😂😂😂
How can a game be so great before it's even out.
Hmm interesting
LMAOO game of the year
we are going straight blurple status for that extreme difficulty boys
This is both really clever and really fucked up.
FUCKIGN GENIUS THO
Great job, South Park. I normally play on normal, so this is perfect. Guess I should finally get around to playing…
LOL yo this is major
Lol only south park
South Park can fuck off.
So risky, but so fucking good.
Welp, I'm sure this will go over REALLY well.
Саус Парк хорошо так усиливается
Hope you realize they are making fun of you and other gaming websites
jajajaja ahhh son unos genios los de @SouthPark 😂😂
This is good
Ces génies ♥
OMG ! That's hilarious 🤣🤣🤣 !!!
On the one hand, I see the humor in this. On the other, I can see this getting all the wrong coverage.
So Latinos are the Medium Difficulty? IDK
Hahahaha that's pretty damn funny, to be expected from South Park 😂😂😂😂
Just one more reason why I’m not playing this shit
Amazing. 😂😂😂
Jaajajajaja! Las ganas que tengo de esto no son ni normales
I love that y'all are steaming
Alleen South Park kan dit nu nog maken.
Hol'up. This what ya'll doing now? LOL like I can't
Haha. 😂
Well played, @SouthPark
macam sial je. hahahha
Aw so now ya'll wanna be realistic. (this IS realistic though)
LMAOOOO this is why south park is great
I can hear the keyboard warriors typing already
BOLD MOVE. Part of me thinks this is brilliant, but the other part feels like it's problematic. I respect it. Typic…
I will forever 💙 South Park
I actually find this mechanic interesting, but not for SP. If this was used in a game trying to tackle racism, it'd…
La dificultad depende de tu color de piel xDDDDD Es el culmen de lo políticamente incorrecto.
South Park gosta de causar treta mano Pelo amor
Difficultly level ranks anywhere from Taylor Swift to Djimon Hounsou
South Park as well as ever 😂
Uma salva de palmas, senhoras e senhores!
Not sure I trust Matt and Trey to deal with this subject intelligently, but I'm really interested to see how this m…
That's pretty funny😂😂
JAJAJAJA #hyped
Not at all. A preview by @EasyAllies shows this is not literal and it's more like a commentary. Even the game said…
😂😂😂👌👌👌
😂😂😂
Don't even know if i am allowed to like this or not...
这算政确还是不政确?
Realism in video games just got real
Oh wow. Such realism.
これ。黄色い肌だったら。 ヒジャブを身につけていたら。 障害があったら。 とかもあるのかな。
That's actually... clever.
Genios 👏👏👏
Not sure if social commentary or.....
Mais : et si j'ai juste envie de jouer un personnage noir en mode facile ?
Lmao awesome!
OMFG They're taking the absolute piss 😂😂😂
@DerekLogic dude has South Park reached meta levels of social commentary
LOL LOL LOL. Bravo South Park game 👏🏾👏🏾
Best friggin' game ever
Realidad pura.
OH MY GOD!!! THAT'S NOT RIGHT!!! HAHAHAHAHA!!!!
A great debate topic for games studies. The game mechanic is that it's harder to play the game if you choose a blac…
すごい 攻めかたよ
New South Park game includes difficulty sliders based on race; game gets harder if you play as a Black character…
👏👏👏 @SouthPark
Game must be called "Life".
LMFAOOOOOOOOOO
That’s real
@GaryYourDead
HA Brilliant
Now I have to buy LOL
The most accurate to life rpg ever
Difficulty based on skin tone of character. Can choose Male, Female, or Other. Can identify as Cisgender or Transge…
That's pretty funny.
"New South Park Game Gets Harder If You Play A Black Character!" LOL! That's FUNNY!
even a video game acknowledges white privilege yet many people in this world cant
Dans #SouthParkTheFracturedButWhole , le jeu sera plus dur si vous incarnez un personnage noir ! Génie ou affront?…
“Don’t worry, this doesn’t affect combat. Just every other aspect of your whole life.” -Eric Cartman
THIS IS WHY WE LIKE SOUTH PARK "New South Park Game Gets Harder If You Play A Black Character" via @kotaku
Art imitates life 😐 : 'New South Park game gets harder if you play a black character'
In @SouthPark's "The Fractured But Whole", difficulty settings will change character skin color!…
#blacktwitter New South Park Game Gets Harder If You Play A Black Character via @kotaku
😂 New South Park Game Gets Harder If You Play A Black Character via @kotaku
"肌の色を黒くするほど、NPCのリアクションとかがしんどくなって難易度が上がる" とかサウスパークはゲームもブレないなぁ。。。
"New South Park Game Gets Harder If You Play A Black Character"
South Park new game:"Don’t worry, this doesn’t affect combat. Just every other aspect of your whole life,” (Cartman)
Topically Savage AF.
Are you fucking kidding me?
Wow. New South Park Game Gets Harder If You Play A Black Character via @kotaku
Wow... I think Trey and Matt are trying to say something
New South Park Game Gets Harder If You Play A Black Character via @kotaku
New South Park Game Gets Harder If You Play A Black Character via @kotaku
Ahahahahha @Phill_Liep
New South Park Game Gets Harder If You Play A Black Character via @kotaku
@jazzorion Maybe the new South Park game will get through to them?
New South Park Game Gets Harder If You Play A Black Character via @kotaku
#SocialCommentary New South Park Game Gets Harder If You Play A Black Character via @kotaku
사우스파크 신작에선 흑인 캐릭터를 고르면 난이도가 어려워짐. 전투 뿐 아니라 대사도 달라지고 돈 버는것도 줄어든다고.
Well played
Ain't this about a bitch.
New South Park game gets harder if you play a black character:
Clap... Clap... Clap. Chapeau.
“Don’t worry, this doesn’t affect combat. Just every other aspect of your whole life." via @kotaku
New #SouthPark Game Gets Harder If You Play A Black Character
Hahahahahaa nooooooo
New South Park Game Gets Harder If You Play A Black Character
Igualzinho na vida - New South Park Game Gets Harder If You Play A Black Character
New South Park Game Gets Harder If You Play A Black Character
New South Park Game Gets Harder If You Play A Black Character
Juajaja igual divertido! New South Park Game Gets Harder If You Play A Black Character Shared from my Google feed
Magique ahah
@sevenwithcheese
Sweet of those guys to save me $60.
New #SouthPark Game Gets Harder If You Play A Black Character via @kotaku
New South Park Game Gets Harder If You Play A Black Character
actually kind of sort of brilliant New South Park Game Gets Harder If You Play A Black Character via @kotaku
New South Park Game Gets Harder If You Play A Black Character via @kotaku
New South Park Game Gets Harder If You Play A Black Character via @kotaku
#New South Park Game Gets Harder If You Play A Black Character.
What a great piece of social commentary:
New South Park Game Gets Harder If You Play A Black Character
"New South Park Game Gets Harder If You Play A Black Character" #gaming
New South Park Game Gets Harder If You Play A Black Character via @kotaku
Charlotte Roisin Hamilton
New South Park Game Gets Harder If You Play A Black Character via @kotaku
New South Park Game Gets Harder If You Play A Black Character
A very quintessentially South Park move.
New South Park Game Gets Harder If You Play A Black Character
Perfect
The subtle genius in this is very appealing.
New South Park Game Gets Harder If You Play A Black Character
South Park: The Fractured But Whole’s difficulty slider will change player’s skin color. As reported by Eurogamer,…
THIS is why I love @SouthPark - New South Park Game Gets Harder If You Play A Black Character
Well life is harder if you're black so what do you think of this?
I don't expect anyone who's white or light-skinned to understand how brilliant & relevant this is 👏🏿👏🏿👏🏿
New South Park Game Gets Harder If You Play A Black Character
EYYYY!! South park knows what's up!
New South Park Game Gets Harder If You Play A Black Character via @kotaku
Matt Stone and Trey Parker are Gods! That's how you fight racism... #FracturedButWhole
Wkwkwk, i love South Park and its on-point racisms 😂
South Park is sometimes smart commentary. Sometimes not. This is genius though.
Combat is the same, but every other aspect of the game is harder. Matt Stone. Trey Parker. 👏👏👏
New South Park Game Gets Harder If You Play A Black Character
New South Park Game Gets Harder If You Play A Black Character
New South Park Game Gets Harder If You Play A Black Character @kotakuさんから
New South Park Game Gets Harder If You Play A Black Character
I have been looking for ways to help illustrate the "black experience"...and this is genius! Wasn't planning on...
This is brilliant game design.
PQP! Fizeram um criador de personagem no jogo do South Park, e nele quanto mais negro, mais difícil o jogo...
New #SouthParkGame aims satire at #privilege and #discrimination.
I'm feeling...some kinda way about this. New South Park Game Gets Harder If You Play A Black Character
New South Park Game Gets Harder If You Play A Black Character.
New South Park Game Gets Harder If You Play A Black Character
New South Park Game Gets Harder If You Play A Black Character via @kotaku it aint easy being troy
Truest to life SIM ever
New South Park Game Gets Harder If You Play A Black Character
New South Park Game Gets Harder If You Play A Black Character | Kotoku Not a ...
Well played South Park, well played...

Related post

  1. Creative Spotlight: Ryutaro Nakamura

  2. Women Play Video Games

  3. White Day: A Labyrinth Named School Release Date R…

  4. Secret of Mana Remade With Modern Visuals and Soun…

  5. The Best Apps and Browser Extensions to Supercharg…

  6. Record Breaking Portal Speedrun Is Even Better Wit…

  7. Myrcella’s ‘Sweet’ Death on Game…

  8. “Kud Wafter” Crowdfunding Sets Its Sig…

  9. The Week In Games: Ivalice Homecoming 

Comment

  1. No comments yet.

  1. No trackbacks yet.

You must be logged in to post a comment.

Recent post

  1. 21 comments

    Vagrant Story Is A Brutally Original JRPG
  2. 11 comments

    The Dystopian Journey Of Streets of Rage 2
  3. 10 comments

    Here Are Your Black Friday Gamepad Deals
  4. 25 comments

    The Best Apps and Browser Extensions to Supercharge Your Online Shopping
  5. 31 comments

    Here’s Your Chance to Get a 1TB PS4 Slim For $199, Plus a $50 Gift Card

Hot post

  1. 31 comments

  2. 21 comments

  3. 10 comments

  4. 13 comments

  5. 9 comments

  6. 11 comments

  7. 9 comments

  8. 10 comments

Popular post

PAGE TOP